Dolar 41,2750
Euro 48,4195
Altın 4.831,93
BİST 10.586,32
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 29°C
Parçalı Bulutlu
İstanbul
29°C
Parçalı Bulutlu
Per 29°C
Cum 28°C
Cts 27°C
Paz 26°C

Aile iş birliği ile çocuk merkezli eğitim…

Üsküdar Üniversitesi NP Feneryolu Tıp Merkezi Özel Eğitim Öğretmeni Nur Berber, ÇEGOMER (Çocuk Ergen Gelişimi ve Otizm Uygulama ve Araştırma Merkezi) faaliyetleri hakkında bilgi verdi.

Aile iş birliği ile çocuk merkezli eğitim…
REKLAM ALANI
27 Mayıs 2025 14:39
13

Üsküdar Üniversitesi NP Feneryolu Tıp Merkezi Özel Eğitim Öğretmeni Nur Berber, ÇEGOMER (Çocuk Ergen Gelişimi ve Otizm Uygulama ve Araştırma Merkezi) faaliyetleri hakkında bilgi verdi.

Eğitim sürecine başlamadan aile görüşmesi önemli!

ARA REKLAM ALANI

Özel eğitimde esas amacın bireylerin günlük yaşam, öz bakım, sosyal ve akademik becerilerini bireysel olarak sürdürebilmeleri olduğunu dile getiren Özel Eğitim Öğretmeni Nur Berber, “Bunun için aile iş birliğine dayalı, çocuk merkezli bir yaklaşımla ilerlenmeli.” dedi.

Berber, normalin ve akranlarının dışında gelişim gösteren bireylerle çalışırken, değerlendirme seansı ve aile görüşmeleri ile ihtiyaç duyulan alanların belirlendiğine ve programın bu doğrultuda hazırlanarak eğitim sürecine başlandığına vurgu yaptı.

“Öncelikli ihtiyaç çocuğun dikkat süresini ve katılımını artırmak”

Küçük yaş grubu için planlanan eğitim modeline değinen Özel Eğitim Öğretmeni Nur Berber, “Göz teması, dikkat ve ortak dikkat, öz bakım, günlük yaşam becerileri, alıcı ve ifade edici dil becerileri, oyuna katılım, oyun kurma, sıra alma ve bekleme, sohbet yürütme ve başlatma, renk, büyük-küçük, kız-erkek, gece-gündüz, sıcak-soğuk, mutlu-üzgün gibi okul öncesi dönemine ait kavramlar ile muhakeme, akıl yürütme, problem çözme, sosyal alanlara uyum sağlama ve akran iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar sürdürülür.” dedi.

Bu süreçte öncelikli ihtiyacın materyalsiz ve iletişime dayalı çalışmalarla çocuğun dikkat süresini ve katılımını artırmak olduğunu aktaran Berber, “Oyun içerisinde taklit, talep etme, farkındalık becerisini kazandırıp daha sonra materyalleri en azla başlayıp çoğaltarak sürece dahil etmek gibi programlar uygulanır.” şeklinde konuştu.

“Okul sürecini destekleyecek ve geliştirecek programlar uygulanıyor”

Daha büyük yaş grupları için planlanan eğitim modelinden de bahseden Özel Eğitim Öğretmeni Nur Berber, sözlerini şöyle tamamladı:

“Okuma yazma ve bu sürece hazırlık, matematik ve diğer akademik beceriler için destek sağlayacak, dikkat, hafıza ve konu bazlı, yazılı ve sözlü fiziksel çalışmalarla okul sürecini destekleyecek ve daha önemlisi geliştirecek programlar uygulanıyor.”

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI