Dolar 41,2744
Euro 48,5038
Altın 4.863,09
BİST 10.473,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 28°C
Parçalı Bulutlu
İstanbul
28°C
Parçalı Bulutlu
Çar 29°C
Per 29°C
Cum 28°C
Cts 27°C

Hyundai’den Güç ve Verimlilikte Yeni Standart: Yeni Nesil Hibrit Sistemi.

Hyundai Motor Grubu’nun ileri düzey hibrit sistemi, performans ve yakıt verimliliğini artıran yenilikçi elektrifikasyon teknolojileriyle donatıldı.

Hyundai’den Güç ve Verimlilikte Yeni Standart:   Yeni Nesil Hibrit Sistemi.
REKLAM ALANI
26 Nisan 2025 02:58 | Son Güncellenme: 26 Nisan 2025 02:59
15
  • Hyundai Motor Grubu’nun ileri düzey hibrit sistemi, performans ve yakıt verimliliğini artıran yenilikçi elektrifikasyon teknolojileriyle donatıldı.
  • Yeni şanzıman, iki entegre motor barındırıyor ve farklı motor tipleriyle geniş araç sınıflarında da kullanılabiliyor.
  • Optimize edilmiş tasarımı sayesinde yeni P1 motoru kolayca entegre edilebiliyor.
  • Yeni hibrit sistem, benzinli motorlara kıyasla yüzde 45’e varan yakıt verimliliği artışı ve yüzde 19 oranında daha fazla güç sunarak üst düzey sürüş deneyimi vadediyor.
  • Yeni nesil 1.6 litrelik hibrit motor da seçenekler arasına ekleniyor.
  • Geniş güç aralığına sahip hibrit motor ailesi, 100 PS’den 300 PS’nin üzerindeki değerlere kadar uzanıyor.

 

Hyundai Motor Grubu, yeni nesil hibrit güç aktarma sistemini tanıtarak güç ve verimlilikte sektörde yeni bir standart belirliyor. Hyundai, bu gelişmiş sistemle birlikte hibrit segmentinde öncü konumunu pekiştirmeyi ve müşterilere daha yenilikçi ürünler sunmayı hedefliyor. Yeni nesil sistemde yer alan çift entegre motorlu şanzıman, farklı içten yanmalı motorlarla uyumlu şekilde çalışabiliyor. Bu yapı, performans, yakıt verimliliği ve sürüş konforunu araç sınıflarına göre optimize edebilme imkânı tanıyor.

ARA REKLAM ALANI

Hyundai Motor Grubu Elektrifikasyon Test Merkezi Başkan Yardımcısı Dong Hee Han, “Motor, şanzıman ve hibrit sistem geliştirme konusundaki uzun yıllara dayanan birikimimizi, elektrikli araçlarımızda kullandığımız elektrifikasyon teknolojileriyle entegre ederek bu yenilikçi hibrit sistemi geliştirdik. Elektrikli araçlara geçiş sürecinde elektrifikasyonun tüm olanaklarını kullanmaya devam ederek, yüksek performanslı çevreci araçlar sunmayı sürdüreceğiz” dedi.

Performansta, Verimlilikte ve Entegrasyonda Yeni Seviye

Yeni geliştirilen şanzımanda yer alan P1 motoru, ilk hareket, batarya şarjı ve sürüş destek görevlerini üstlenirken; P2 motoru ise sürüş gücü ve rejeneratif frenleme işlevlerini gerçekleştiriyor. Bu çift motorlu yapı, güç, performans ve verimliliği artırırken sessiz ve sarsıntısız bir sürüş deneyimi sağlıyor. Yeni hibrit sistem, Hyundai’nin E-GMP platformuyla kazandığı motor ve batarya yönetimi deneyimini de barındırıyor. Ayrıca, Stay Mode, V2L (Araçtan Cihaza Enerji Aktarımı) ve Akıllı Rejeneratif Frenleme gibi elektrikli araçlarda sunulan konfor özellikleri hibrit modellere de taşınıyor.

Geliştirilmiş Motor Tasarımıyla Daha Yüksek Verimlilik

Yeni sistem, ilk olarak 2.5 litrelik turbo benzinli hibrit motorda kullanıldı. Motordaki enerji kayıpları minimuma indirilerek, silindir içi akış optimizasyonu ve yüksek verimli çevrimler sayesinde yakıt tüketimi azaltıldı. Yeni nesil hibrit sistem ayrıca, 1.6 litrelik turbo hibrit motorla da sunulacak. Bu motor, önceki nesillere kıyasla yüzde 4’ten fazla verimlilik artışı ve daha hızlı hızlanma sağlıyor.

Yeni Teknolojilerle Daha Akıllı Sürüş

Hibrit sistemle birlikte tanıtılan diğer yenilikler arasında ise Elektrikli Dört Çeker (e-AWD), Elektrifikasyon Tabanlı Sürüş Kontrolü (e-VMC 2.0), e-Handling 2.0, e-EHA 2.0, e-Ride 2.0, Stay Mode ve Akıllı Rejeneratif Frenleme yer alıyor. Bu teknolojiler, hem sürüş güvenliğini hem de konforunu artırmayı hedefliyor. Stay Mode özelliği, araç durur haldeyken tüm konfor sistemlerinin yüksek voltajlı batarya ile çalışmasına olanak tanıyor. V2L ise 3.6 kW’a kadar dış cihazlara enerji aktarımı sağlıyor.

Hibrit Model Yelpazesi Genişliyor

Yeni sistem, 100 PS ila 300+ PS aralığındaki kompakt modellerden lüks sınıfa kadar geniş bir ürün yelpazesinde kullanılacak. İlk olarak, Yeni PALISADE Hybrid’de kullanılacak olan sistem, ilerleyen süreçte Hyundai Motor Grubu’ndaki diğer markaların modellerine de entegre edilecek. 

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI